De vanzare 2 case, Magurele, Ilfov, zona rezidentiala linistita.

creata.la.patrat [at] gmail.com

Pe aceasta adresa de e-mail va astept intrebarile, propunerile, sugestiile sau sfaturile!

Use this e-mail address for any questions, proposals or advices you might have!

miercuri, 8 aprilie 2009

Ideas for a "small" garden - Idei pentru o gradina "mica"

Stiti cum se autosesizeaza parchetul sau politia? Uite-asa am facut si eu! Am citit pe blog-ul Kristinei, aici, ca vrea sa isi amenajeze curtea, dar ca nu are decat 35 metri patrati la dispozitie. Cineva a lasat un comentariu in care isi exprima mirarea (ca sa nu zic rautatea, hehe) si se intreba unde o sa ii intre toate lucrurile de pe lista de "to do". Si atunci m-am zbarlit! :)

I read on Kristina's blog that she wants to arrange a courtyard, only 35 square meters. Somebody left a message and wondered where she will put all the stuff on the "to do" list.

In primul rand, nu conteaza cat ai teren... 35, 100 sau 500 metri patrati. Daca ai ciment, e perfect! Nu la fel de atragator ca o "mare" verde, dar se pot face lucruri absolut spectaculoase! Nu toata lumea are noroc de curte generoasa, plus ca o curte de dimensiuni mari este greu de ingrijit si necesita ajutoare serioase. Cu un copil mic, la varsta agitatiei extreme si alergatului, nici nu sfatuiesc sa va apucati de o gradina mare fara sa angajati o firma sau zilieri.

First of all, doesn't matter how small is your yard... 35, 100 or 500 sqm. If you have concrete or pavement, that's perfect! Not as apealing as a green "sea", but you can do spectacular arrangements! Not everybody is lucky enough to have a huge yard, beside that, a large yard is hard to care for it and needs serious help. With a baby in his "up and running" stage, I advise you to hire a company or workers by day.

Cimentul sau spatiul pavat iti da posibilitatea sa te extinzi pe verticala. Este curat, nu trebuie sa cureti buruieni si aspectuos. Poti alege flori cataratoare sau curgatoare (ca sa-ti ocupe spatiu putin), ridicate/coborate pe spaliere din lemn. Spalierele pot fi montate in ghivece mai mari, la modul urmator: in ghivece poti avea flori de dimensiuni mici, gen primula, garofite, craite, lalele, si tot acolo poti planta plante agatatoare, pe care sa le urci pe spalier. Ceskai i-am recomandat intr-un alt post de-al meu cateva plante cataratoare. Varianta cu plantele curgatoare este aproape identica, cu mica diferenta ca ghiveciul trebuie sa fie sus, iar planta sa curga frumos. Cand zic sus, nu ma gandesc ca e nevoie de scaun la udat, ci poate sa fie cam 1,8-2-2,2 metri.

The concrete or the pavement gives you the possibility to expand verticaly. Clean, without weeds and nice. You can choose climbing or falling flowers (to ocupy less space) next to wooden trelisses. Teh trelisses can be fixed on a pot like this: in the pot you can have little flowers (primrose, small carnation, tulips) close to climbing flowers, which you can climb on the treliss. I wrote a post with some recommendations for Ceska here. The other variant, with the falling plants, is almost identical, but the pot has to be at 1,8-2-2,2 m height.

Kristina spusese ca isi doreste un pavilion pentru gradina. Am si eu in fix, ca am avut si stiu ca nu e trainic, asa ca ii recomand o alta varianta, la fel de practica, dar, zic eu, mult mai frumoasa: o pergola pe care o poti acoperi cu verdeata (sa nu te bata soarele) si care poate suplini lipsa de verdeata de la nivelul solului. Pe aceasta pergola, in exteriorul ei, se pot monta spaliere si se pot planta chiar si trandafiri cataratori!

Kristina said that she wants a garden pavilion. I have something on my mind with this pavilion, 'cause I had one and broken. So I recommend her another option, also practical, but much nicer: a pergola with various plants (not to let the sun) which can substitute the lack of verdure from the ground. On this pergola, you can fix trelisses, and outside it you can plant even climbing roses!

Ca sa decorezi o curte cu ciment, se pot cumpara ghivece mari, din plastic, dar cu diverse forme si texturi (imitatie de caramida, de lut, de piatra etc.) si se pot planta diverse conifere, ca sa ramana o zona verde pe tot parcursul anului. Noi avem thuja - le poti vedea aici si aici. Este o planta foarte iubita si se gaseste in mai multe variante.

To decorate a concret yard, you can buy large pots, plastic, but with various shapes and textures (brick, clay, stone etc.) and you can plant coniferous trees, to stay green all year long. We have thuja - you can see them here and here. It is a loved plant and in numerous shapes.

Eu cred ca scopul oricarui iubitor de plante si de verdeata, de natura si de frumos, este sa gaseasca locuri, variante si idei astfel incat sa isi realizeze un spatiu de relaxare atat de necesar oriunde ar fi acesta si oricat de mic ar fi.

I think the purpose of each plant, nature and beauty lover, is to find places, variants and ideas to create a relaxing space so needed nowdays, not matter where is this space or how small it is.

3 comentarii:

blossom spunea...

I've done with container plants. Now I prefer planting them in the ground. Yeap, can't move them around but I think I like them better that way.

Zicolorata spunea...

Silvia, in primmul rand mii de scuze ca nu ti-am raspuns nimic, am citit postul inca de atunci si iti multumesc. Din pacate ce imi propui tu este ceva mult prea mult pentru un amator ca mine, care pana mai ieri omora cactusi ca uita sa ii ude, ma refer aici la pergola acoperita cu verdeata... Vreau sa imi iau si eu un thuja pt ca arata tare bine. Pup Cretele si te urmaresc in continuare :)

Unknown spunea...

Kristina, nu e bai, ma bucur ca ai citit postul! :)

Eu am venit cu cateva idei, pe care le poti sau nu in aplicare. Parerea mea este ca daca vei avea o gradina sau macar vei cumpara cateva plante, le vei vedea si vei avea grija sa le uzi. Pofta vine mancand, o sa vezi! :)

Succes si te astept pe aici oricand!